Flere unge bruger proteinpulver

Over de seneste år har vi set en stigning af unge, som benytter sig af proteinpulver. I januar 2012 var der knap 300.000 unge under 25 som havde eller brugte proteinpulver. I januar 2014 var der over 400.000 unge under 26 som havde eller brugte proteinpulver. Dette er en stigning på 33 % på blot fire år. Denne stigning siger flere eksperter er pga. at flere unge er begyndt et træne og langt flere er begyndt at tage deres træning langt mere seriøst. Når de bliver seriøse om deres træning, så vil de gerne se flere og større resultater på deres vægtforøgelse. Der har flere så fået øjnene op for proteinpulver som et rigtig godt supplement til at nå deres mål. En anden grund flere eksperter peger på er, at der siden 2011 er kommet hele 20 % flere træningscentrer, så det er blevet lettere tilgængeligt for flere unge at træne, specielt dem under 18 som er uden kørekort har de flere træningscentrer betydet lettere tilgang til træning.

Flere butikker sælger proteinpulver

Eksplosionen af unge der benytter sig af proteinpulver, som supplement til deres træning har udvidet markedet for salg og køb af proteinpulver helt ekstremt meget. Der er flere dagligvarebutikker, som er begyndt at sælge proteinpulver, hvor man tidligere primært så salget foregå over internettet eller i sportsforretninger. Det er ikke kun i dagligvarebutikkerne, at de har kunne mærke forskel på salget. Salget af proteinpulver fra internettet er der hvor den største stigning har været, de sider som allerede solgte produkterne inden har mærket en eksplosion i salget og de har i en periode endda haft problemer med at følge med. Der er også poppet flere nye hjemmesider op, som udelukkende beskæftiger sig med salg af proteinpulver, hvor de så har et helt enormt stort udvalg af forskellige produkter. Der er set enkelte eksempler på sådanne hjemmesider tidligere, men slet ikke med den omsætning som de nye sider har nu.

Skriv et svar